Från våra gäster 2023

Vad tycker gästerna om våra bostäder i Portmán? Våra gäster är mycket nöjda och berättar gärna om hus och hav, miljö och människor, mat och möjligheter – i gästböcker, facebookinlägg, brev och samtal med oss.

Vi delar gärna med oss av gästernas vänliga ord, här från 2023.

”Jag känner en lugn berusning”
”Jag sitter på en solig terrass och ser ut över Medelhavet. Det är inte alls som på Louvren. Jag känner en lugn berusning. Som jag har längtat. Det var en pandemi sedan jag var på utlandssemester i solen.

Jag semesterstrosar på varm sten i ett gamla stan och letar efter loppisar för att kunna spendera euros […].

Jag bänkar mig på en uteservering för en kafé solo i solen. Tänker att en alternativ semester i till exempel Lysekil hade krävt terrassvärmare och att någon skottade fram utemöblerna. Cigg till kaffet hade jag kunnat glömma.

Lutar mig därför tillbaka i stolsdynan på terrassen. Trygg med att det inte är sista gången jag tittar på Medelhavet – eller besöker Louvren för den delen.”
Kvinna från Botkyrka, artikel i Dagens Nyheter, 46:an, i december 2023

Njutit av lugnet, takterassen, frukost på balkongen, promenader
”Tack för att vi fått hyra er fina lägenhet! De första 2 veckorna var vi 4 personer och sedan har vi varit bara 2 pers. Vi har besökt Cartagena, Cabo de Palos, La Manga, Los Alcazares, Experience 43, stränderna El Lastre, Costa del Caballo och Cala Cortina.

En av höjdarupplevelserna var en guidad tur vid de nedlagda gruvområdena utanför La Union. Guidningen avslutades med en guidning i den gamla delen av staden.

Vi har verkligen njutit av lugnet, takterassen, frukost på balkongen, espressomaskinen, promenaden till El Lastre och i byn. Stort tack.”
Äldre par från norra Dalarna, gästboken (51:an) i november 2023

”Lägenhet och uteplats är mycket bra”
”Veckan har varit solig och varm. Vi har njutit av bad i pool och hav. Vi har vandrat, gått på marknad och åkt till olika platser. Hela veckan fint väder. Lägenhet och uteplats är mycket bra. La Manga var kanon, Cartagena en fin stad och Murcia vacker men tyvärr var affärerna stängda tisdagen då vi tog oss dit. […] Vi har trivts väldigt bra. Önskar er en fin höst 2023!”
Ensam mamma med barn från Luleåområdet, gästboken (51:an) i september 2023

”Sol, bad och god mat”
”Vi har haft en härlig vecka här i Portman med sol, bad och god mat. Vi har även besökt Bodega Elena för en guidad tur på vingården och vandrat runt i Cartagena.”
Barnfamilj från Hudiksvall, gästboken (51:an) i augusti 2023

”Lugna och soliga veckor”
”Vi vill tacka för två lugna och soliga veckor här i Portman. Vi har varit på badlandet i Murcia, besökt härliga stränder och badat i poolen. Nu tar vi bilen tillbaka till Linköping.”
Barnfamilj från Linköping, gästboken (51:an) i juli 2023

”Fantastiska Portman”
”2 veckor har vi spenderat i fantastiska Portman! Ett familjeäventyr där vi kört hela vägen med 6-månaders […] och vår tax […]. Så vi njutit av lugnet, det goda kaffet på Affogato, alla fiskluncher i hamnen och våra utflykter. Iskallt när vi kom men nu sommarvärme. Vi hoppas komma tillbaka en dag, kanske vi då flyger till Alicante. Men jag tror vår tax är den som njutit mes av värmen och legat i solen på terassen varje dag. Tack för att ni delar erat paradis!”